Gamers moeten meer invloed krijgen 

Gamers moeten meer invloed krijgen 2013-04-01T12:22:03
Wij gamers zullen meer en meer invloed gaan uitbrengen op onze eigen game ervaringen. Meer invloed op de spelwereld, characters en de gameplay van onszelf en ieder die dezelfde game speelt. Dit is waar next-gen heen moet, althans, volgens een bepaalde Ubisoft dame. Je checkt haar uiteraard tezamen met alle gebruikelijke zondagnacht-madness!

Unreal Engine 4 wel mogelijk op Wii U

Vette Unreal 4 Engine filmpies razen terecht over het internet. En alles wat er mee te maken heeft ook. Zo wordt ongeveer elke uitspraak die Epic Baas Mark Rein met betrekking tot de engine en de Wii U uit zijn verband getrokken, herkauwt en weer ondersteboven terug gespuugd. De Wacht wil hier niet achterblijven.

Sorry

Nu weten we vrij zeker dat de Unreal 4 Engine weinig gaat betekenen voor de Wii U. Niemand houdt ontwikkelaars echter tegen toch Unreal 4 Engine titels voor de Wii U uit te brengen. Zoals Mark zegt:

“You heard the stupid gaffe yesterday about the Wii U. If someone wants to take Unreal Engine 4 and ship a game on Wii U, they can! 

Dat deze quote, een quote van niks is, blijkt na het lezen van onderstaande zin, die er ook nog bijhoort.

“If they wanna ship an Unreal Engine 4 game on Xbox 360, they could make it happen.”

Als iemand een Unreal Engine 4 game naar de Dreamcast, PSOne of Supernes wil brengen...? Het kan gewoon. Microsoft zou theoretisch trouwens ook een kroketten-fabriek kunnen oprichten en kroketten gaan verkopen. Zoals Mark zou zeggen; Als ze dat willen, het kan!

 

Gamers moeten meer invloed krijgen

Wat is nu eigenlijk next-gen? Wat moeten de toekomstige games anders gaan doen, beter gaan doen? Het is een vraag waar iedereen constant mee bezig is. De graphics zijn al lang HD en de paardenkrachten en vooral ontwikkelteams die nodig zijn om ons met mooie plaatjes van de sokken te blazen, worden eh, steeds prijziger. Jade Raymond, megamanager bij Ubisoft en zeer prettig ogende chicka, heeft wel een idee. De gamers moeten meer invloed krijgen op de spellen die ze spelen.

"In what ways can the user impact the experience? I think that's what's going to drive hits, but also at the extreme end, it's going to enable us to continue to create interesting content without always having such huge costs associated with it. To me, that's the key. What I think people want is their own custom experience, in anything." 

DS

Ze noemt Team Fortress 2 en Dark Souls als voorbeelden. Inderdaad twee titels die naar een hoger niveau worden getild doordat de spelers invloed hebben op de spelwereld, de gameplay. De Wacht heeft er geen problemen mee en ziet de grote jongens (uitgevers van tripple A titels) graag experimenteren met manieren om ons, de speler, meer ingame invloed te laten uitoefenen. Zolang microtransacties er maar buiten gelaten worden..

 

Een chaingun maakt alles leuk

Het magnifieke Ridiculous Fishing krijgt lekker veel aandacht en heeft er nu ook een coole strip bijgekregen. Zou ontwikkelaar Vlambeer wel bewust zijn van het feit dat ze naast het droppen van een dikke titel nu een welbekend gezegde het volgende level in hebben geholpen? Check de strip!

Vissen

 

JONGETJE MAAKT INGAME TAFEL

Een jongetje van zes maakte onlangs met zijn vader een tafel voor Arma II. Zijn vader mag dan wel hebben geholpen, het jochie heeft CONSTANT achter het toetsenbord gezeten. Het is te zien. Laten we het er verder op houden dat het zondag is, ok?

Tafel

De Wacht snapt heus het wel als je ook zo'n tafel wilt downloaden, gewoon omdat HET KAN.

 

Zo eighties

Op de GDC heeft iam8Bit bekende (en minder) bekende koppen omgetoverd tot verschijningen die zo met de tijdmachine uit de jaren tachten zijn komen lopen. Leuk, erg leuk gedaan. Hier is bijvoorbeeld ieders favoriet, analist Michael Pachter. 

Pachter

De twee hieronder moeten jullie vrij makkelijk op eigen kracht kunnen raden.

Dude 01

Dude 02


Zo nineties

De jaren tachtig zijn juist zo tof vanwege de wansmaak die er toen heerste. En de wansmaak van toen is de hipheid (vast niet de hipste verwoording van hipheid) van nu. Zo bewijs Vice City jaren geleden al. Dat de jaren negentig ook een prima basis zijn voor hippe spellen, bewijst Hotline Miami dan nu weer, het origineel speelt zich af in 1989 en het vervolg een paar jaar later.

Hm

Vette shit, Hotline Miami 2 is druk in de maak. Eigenlijk was een deel twee nooit de bedoeling geweest en is dit meer uit de hand gelopen DLC. Des te beter dat het een complete game wordt. Sowieso krijgen we een nieuw character om mee te spelen, een nieuw verhaal en een PC versie van de game. HM 2 zal als ie uit is op de PC waarschijnlijk ook richting PS Vita gaan.

 

Loaden, maar dan iets minder

Wachten, op zich niet de meest leuke bezigheid. Helaas zijn er weinig mogelijkheden tot vermaak als het loadscreen voor je neus staat. Nintendo snapt dit en zal de Wii U laadtijden in april iets terugdringen. In de video hieronder zie je de tijd die straks bespaard wordt als je weer wilt teruggaat naar het Home menu. Voor een beter idee, zien we ook meteen hoe lang de PS3 erover doet.

Niet de meest heftige beelden ooit, los daarvan, voor elke seconde laadtijd die een gamer wordt bespaard, zullen drie doodzieke kinderen in een arm land plotsklaps genezen. Iets wat niet veel mensen weten.

 

Wat er daadwerkelijk gebeurt als je tegen een spook aanloopt

Voor die spoken is het heus ook geen feest... 

REACTIES (44) 

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord